Avrupa Yakası

Avrupa Yakası

“Avrupa Yakası”, “Akasya Durağı” dizileriyle, Testosteron oyunundaki başarılı performansı ile izleyicinin beğenisi kazanan oyuncu Timur Acar bu hafta Vapurda Çay, Simit, Sohbet’in konuğu oldu.
Yapımcılığını ve sunuculuğunu Ömer Öztürk’ün programda Timur Acar şu açıklamaları yaptı: 

Lise dönemindeyken okulda tiyatro oynanıyordu ancak bendeniz pek alaka duymuyordum. 99 depremini yaşadık. Daha sonrasında bizim bulunduğumuz kasabaya tiyatro geldi. Çocuklar fazla etkilendi depremden. Bu yüzden çocuklar için oyunlar oynanacağına dair bir şeyler duyduk ve katıldık. Ekibe yardımcı oluruz, sahne arkasında dururuz diye gittik, bir anda kendimizi sahnede bulduk. Çok güzel de oldu. Sonrasında ben de İzmir’de Dokuz Eylül Üniversitesi Çok güzel Sanatlar Fakültesi’nde, Oyunculuk Ana Kültür-sanat Dalı’nda okudum. İstanbul Moda’da Oyun Atölye’sinde serüven başladı, öyle de devam etmekte.

‘‘Avrupa Yakası büyük bir şans oldu’’

Avrupa Yakası büyük bir şanstı benim için. Çünkü okuldan mezun olup gelmiştim ve okurken de o diziyi gayet keyif alarak izliyordum. Bir anda kendimi orada bulunca, dedim galiba oluyor. O ekibin içinde olmak güzeldi, iyi bir enerjiydi ve çok şey de öğrendim oradan. Bendeniz diziye girdikten daha sonra da yeni yeni karakterler geldi. Ancak Gülse Birsel gerçekten çok yaratıcı, fazla enerjik bir insan kendisi ve hala bu şekilde devam ediyor.

‘‘Oyuncu kendini riske atmayı sever’’

Daha evvel oynadığım iki karakter de birbirine biraz yakındı. Sonuç olarak televizyonda piyasa işi yapıyorsunuz ve o işi yapan insanlar da pek riske atmak istemiyorlar kendilerini. Ancak biz oyuncu olarak o riskin içine girmek istiyoruz. Yani sürekli bir mücadele var. Daha garantici davranıyorlar. Biz daha garantici bir insan olmak isteseydik daha garantili bir meslek seçerdik. Bizim de mücadelemiz bu olacak galiba. Devamlı onlar bizden bunu isteyecek, biz de değişik bir şey yapmak isteyeceğiz. Bunda birazcık kararlı olmak gerekmektedir. Bendeniz de altı yedi yıldır bu sektörün içerisindeyim öğrendiğim en önemli şeylerden birisi de bu.

‘‘İnsan aynı şeyi yapmaktan sıkılır’’

Devamlı aynı şeyi oynayınca, hep aynı şeyi yapınca sıkılır insan. Bu durumu kırmak lazım. Komedi bir zamanlama işidir ve gerçekten zordur. Ben de bu kadar komedi oynayacağımı açıkçası düşünmüyordum. Birdenbire komediyle başladık ve komediyle devam ediyoruz. Ama bunu da birazcık değiştirmeyi çok istiyorum.

‘‘Akasya Durağı’nın izleyicisi çok’’

Akasya Durağı gerçekten fazla izlenen bir dizi. Ben de işin içine girince fark ettim bunu. Anadolu’ya turneye gittiğimizde gözlemlediğim şey fazla güzeldi. Ben de çok şaşırdım, diziye girdikten sonraki turnelerim fazla acayip geçti. Tepkiler iyi yani.

‘‘Tiyatro suya yazılan bir şey aslında’’

Sinema, televizyon, sıra yapmak farklı. Kitleler sizi görüyor. Ancak tiyatro yerine getirmek daha farklı. O an yaşanan o heyecan, o cümleyi unutmak, belki sendelemek daha keyifli bir olay. Ne yaparsanız o kadarı size geri geliyor. Her oyun da çok çok güzel geçiyor mu, hayır geçmiyor. Bir ton aksaklıklar oluyor. Ama neye göre olmuyor, neye göre oluyor, neye göre çok güzel, neye göre değil belirsiz. Suya yazılan bir şey esasında. Oynuyoruz ve gidiyoruz. Bunu her seferinde yaşamak şüphesiz ki fazla büyük bir zevk.

‘‘İşler Güçler ve Leyla ile Mecnun’u çok beğeniyorum’’

Diziler bir gelişme göstermek zorundaydı zaten, nihayet dönem işler de bunu ispat etti. Mesela dün gece televizyonda Hababam Sınıfı vardı, oturup izliyorsunuz. Bir Münir Özkul’a, bir Adile Naşit’e ne bileyim Kemal Sunal’a, Güdük Necmi’ye gülüyorsunuz. Ancak tabi ki onun da değişmesi lazımdı. Şimdi İşler Güçler var, Leyla ile Mecnun var. Karakterler de fazla iyi. Daha birçok dizi var ancak onlar işin birazcık absürt denen tarafına geçtikleri için ön plana çıkıyorlar. Başarılı, güzel ve keyifli işler. Çok başarılı, ben beğeniyorum.

‘‘Dört beş ayda oyuncu olunmaz’’

Hızlandırılmış oyunculuk eğitimi veren ajansların pek olumlu yönlendireceğini düşünmüyorum açıkçası. Çünkü öyle kuruluşlar var ki iki senelik hatta dört aylık hızlandırılmış kurslarla oyunculuk kursu veriyorlar. Oradan çıkan insanlar da ben oyuncuyum diyebiliyor. Bu da fazla büyük bir sıkıntı bence. Oyunculuk öyle bir şey değil ki. Ne bileyim bu bir süreç yani. Yaşayarak, gözlemleyerek, kendini geliştirerek yapabildiğin bir meslek sonuçta. Ancak dört ay, beş ay yeterli mi, bence değil.

‘‘Televizyon sektörünü de tüketeceğiz’’

Sektörün iyi bir seviyeye gelmesi bekleniyor ama yakında pek de böyle olmayacak gibime geliyor. Çünkü televizyonu da tüketeceğiz, onu da bitireceğiz. İnternet denen bir şey var, sosyal ağlar var, bloglar var. Tüm herkes kendi televizyonunu kendi yapacak gibi. Herkes kendine yatırım yapıyor aslında. Çünkü gidişat onu gösteriyor.

‘‘Oyunculuğun en zor tarafı beklemek’’

Oyunculuğun en çok zor tarafı beklemektir. Bir yandan sıkıntılıdır iş hayatında beklemek. Fakat bir yandan da doğru işi, doğru projeyi beklemek de fazla çok önemlidir bir şeydir. Karar verme aşaması insanın kendisiyle alakalı bir şeydir. Biz geçimimizi bekleyerek sağlamaktayız. Yoksa çekim aşaması bir şey değil. Motor, kayıt denildiği zaman o sahne kesimlikle çekiliyor. Fakat bekleme kısmı çok zor. Ne yapalım ışıklar değişiyor, bir şeyler oluyor derken beklemek insanı öldürüyor.

‘‘Senaryo ve ekip çok önemli’’

Televizyondan bir teklif geldiğinde senaryosu önemlidir. Dikkat etmek lazım gerçekten. Oynadığımız projede arkadaşlarımız da varsa çok güzel olur tabi ki. Ancak bunu alın, şunu alın diyemezsiniz. Ekip önemli; anlaşabileceğin insanların olması çok önemlidir.

‘‘Bakış açısı çok önemli’’

Oyuncu koçlarıyla bir çalışmam olmadı ancak benim dışımda pek çok ad var, büyük gelişmeler gösterdiler. Ben başarılı buluyorum açıkçası. Bu biraz da oyunculuğa bakış açısıyla alakalı bir şey. Oyunculuğa ne şekilde bakıyorsan hayat içinde yer alan onu yapıyorsun.

Bir Cevap Yazın

